westwi78, a czy ja coś mówiłem na ile wystarczy limit :diabelski_usmiech nie wiem jak u innych, w play mam tak, że jak przekroczę te 30 GB miesięcznie to po prostu nie mam LTE tylko prędkość ograniczają do skromnych 10 Mb/s
uderzenie w krawężnik
Zwiń
X
-
uderzenie w krawężnik
Witam
Wczoraj wyniosło mnie z zakrętu i uderzyłem lewym tylnym kołem w ukryty pod śniegiem krawężnik. Uderzenie nie było mocne ale felga jest trochę wgięta. Felga jest jednak najmniejszym problemem. Zauważyłem że aby jechać prosto kierownicę muszę mieć lekko skręconą w lewo. Naczytałem się podobnych tematów trochę i doszedłem do wniosku że albo zgiąłem belkę albo czop. Pytanie teraz do was co jest bardziej prawdopodobne? Czop czy belka? A może felga jest tak zwichrowana że aż znosi auto? Podczas jazdy żadnego "trzepania" nie czuć ale może to dlatego że drogi są akurat śliskie? Mam kanał samochodowy w garażu więc patrzyłem na auto od spodu i nic podejrzanego nie zauważyłem. Może geometria się przestawiła w jakiś sposób o ile to możliwe? Orientuje się ktoś ile kosztuje nowa belka?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, każda informacja na wagę złota.
Pozdrawiam
-
-
Zacznij od eliminacji podejrzeń. Przełóż ugiętą felgę i załóż nawet chociażby dojazdówke albo jakieś inne koło jak masz i się przejedź. Później sprawdź geometrię która wydaje mi się najbardziej prawdopodobna Jeżeli dalej będzie jak jest to musisz szukać przyczyn bardziej kosztownych właśnie dlatego zimą trzeba się koncentrować 3 razy bardziej bo pieniążki uciekają :P Sam kiedyś uderzyłem w krawężnik i to niezbyt lekko - geometria do ustawienia natomiast żadnych ugięć elementów nie miałem To są dosyć solidne elementy
Komentarz
-
-
jnjnjn, nikt ci nie powie co może być bo to wróżenie z fusów
pojedź na geometrię- dowiesz się dokładnie
na pewno coś więcejprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
jnjnjn, ustawienie kierownicy może się nawet zmienić po wymianie gum w tylnej belce , dlatego najlepiej podjedź na geometrię ,bo możliwe że doszło do przesunięcia na mocowaniu belki ,
ja ostatnio miałem podobny problem z przodu po tym jak gość nie zepchnął podczas wyprzedzania na krawężnik w zatoce , moje szkody to amor, kompl. wahacz(wygiął się w miejscu mocowania do budy),poduchy amora,alufelga (nie do naprawienia )no i jeszcze dojdzie łożysko bo daje teraz o sobie znać, no i geometria , najgorsze że sprawca uciekł,
także diagnozuj najpierw najtańszymi możliwymi kosztami.Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
w mojej okolicy to sprawdzenie jest za free a ustawienie 60zł od osiBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
No to jeszcze nie jest źle. Nawet do 100 zł to jeszcze idzie przeboleć. Tylko oby się okazało że to wystarczy. Ale jak kolegaprodmg mówi że trzeba konkretnego strzała żeby coś poszło w octavii (i w sumie też tak myślę) to jestem optymistycznie nastawiony do sprawy. Jutro dam Wam znać co się okazało. Dziękuję jeszcze raz wszystkim.
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, no tak jest dokładnie to w Pile jest taka firma MAKULSKI maja nie tylko opony i sprzęt do tego ale również cały warsztat ,jeśli coś ci mówi nazwa sprzętu na którym pracuja to jest HANTERS podobno tylko kilka w polsce z czego 3 są właśnie w Pile , 2 u nich a jeden w serwisie Hondy , i na prawdę tak jest , podjeżdżasz i najpierw sprawdza luzy i zakłada przyrządy, po wstępnym pomiarze mówi co jest i klient decyduje czy ustawiać czy nie , kasują za ustawianie , po wspomnianej wcześniej przygodzie byłem u nich 3 razy i dopiero po 4 jak ustawiał skasował i to tylko 60zł po mimo tego że mam 4x4 i nie raz potrzeba jest ustawiania obu osi ale jeśli ustawia to jeden i ten sam człowiek to wie na czym stoi i co jest grane :szeroki_usmiech
[ Dodano: Nie 26 Sty, 14 21:09 ]
a z kolei na miejscu czyli w Wałczu za sam wjazd łykają 120zł i sprzęt maja staroświecki bo po ustawieniu w Wałczu podjechałem do Piły bo coś pukało w zawieszeniu to po zawieszeniu przyrządów wyszło że auto miało tendencje do samowolnego uciekania w lewo , od tamtej pory wolę się przejechać 30km ale wiem ze będę miał ustawione ok i co najlepsze podjeżdżasz bez umawiania się nie mija 5 minut i jesteś obsłużony , naprawdę godny polecenia warsztat.Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
ROBAL_26, pytam, bo w RSie za sprawdzenie geometrii płaciłem 200pln(całe szczęście okazało się, że nie tzreba ustawiać)
aż drżę na myśl ile zabuliłbym w swojej A4 :roll:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Byłem wyprostować i wyważyć felgę, zapłaciłem 15zł. Auta nie rzuca ani nie ściąga ale żeby jechać prosto kierownicę muszę mieć parę stopni skręconą w lewo. Nie mam pewności czy nie było tak przed tym spotkaniem z krawężnikiem. Pytałem w jednym warsztacie i za ustawienie geometrii z tyłu i posprawdzanie tam wszystkiego wołają 150zł. Postanowiłem że narazie wstrzymam się z tym i poobserwuję trochę bieżnik na oponie, jeśli nic nie będzie się działo zostawię tak jak jest gdyż jak mówiłem, nic niepokojącego się nie dzieje z autem, prowadzi się normalnie.
Komentarz
-
-
jnjnjn, to sie cenią u ciebie :shock:
spróbuj taki myk , weź kawałek prostej listewki (poziomica) taka aby wchodziła w otwór nadkola i ustawiając ją w poziomie i w pionie zmierz sobie odległości od listewki do nadkola jak i z jednej tak i z drugiej strony, piszę o pionie również bo mając dobrą zbieżność a skopany kąt pochylenia koła tak szybko nie zauważysz kiedy ci opony zjedzie i będzie kolejny koszt.okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
andrzej1962 raczej "na płasko" trafiłem w ten krawężnik :P
ROBAL_26 nie wiem czy to cokolwiek mi pokaże bo to może być pół centymetra różnicy...
No cenią, dobrej konkurencji akurat w okolicy brak to i cene dowalili, z resztą to też takie partacze, a jeszcze pewnie znając ich wymienią pół auta i nagle ze 150 zrobi się 250.
Komentarz
-
Komentarz